Afbeelding

Beste collega branchevereniging,

Wij hopen dat het goed met u gaat. Langs deze weg doen wij graag opnieuw (een tweede) uitvraag naar de ervaren knelpunten en verbeterpunten rondom het laten testen van personeel buiten het ziekenhuis op COVID-19 bij de GGD testfaciliteiten. De eerste uitvraag is verzonden op 21-04-2020. Dat heeft ons goed inzicht gegeven in de knelpunten die er op dat moment waren. De afgelopen tijd is er veel veranderd en zijn er aanpassingen gedaan om het proces rondom testfaciliteiten verder te verbeteren. De afgelopen weken ontvangen wij nauwelijks signalen over ervaren knelpunten. Via deze enquête doen wij opnieuw een uitvraag naar de ervaren knelpunten en verbeterpunten die sinds 1 mei zijn ontstaan. Wij vragen uitdrukkelijk ook naar good practices en voorbeelden van processen die goed verlopen.

De vragen zijn gericht op de afzonderlijke stappen van het testproces. Om zo effectief mogelijk gebruik te maken van uw antwoorden, vragen wij de ervaren knelpunten in de juiste fase van het testproces te vermelden. Is een stap in het testproces niet van toepassing voor uw organisatie, dan kunt u dit aangeven. Wij verzoeken u om uiterlijk maandag 18 mei 15.00 uur de vragenlijst ingevuld te verzenden. Bij voorbaat dank daarvoor. 
 
 Uw naam:   
 
 
  
 
 Contactgegevens (mobiel) in geval er vragen/opmerkingen zijn n.a.v. antwoorden:   
 
 
  
 
 Namens welke zorgorganisatie vult u deze enquete in?   
 
 
  
 
 Vraag 1: Zorgmedewerker heeft ziekteverschijnselen passend bij COVID-19. Leidinggevende wijst de weg naar de aanvragend arts (bedrijfsarts, arbodienst of anders).  

Zij er bij uw branchevereniging knelpunten of belemmeringen gemeld bij de afstemming tussen zorgmedewerker, leidinggevende en aanvragend arts over het insturen van zorgmedewerkers voor triage? 
 
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?    
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?   
 
 
  
 
 Vraag 2: De aanvragend arts voert de triage uit aan de hand van Testbeleid zorgmedewerkers (bijlage bij de LCI Richtlijn COVID-19).  

Waren er knelpunten of belemmeringen bij zorgmedewerkers, aanvragend arts of andere betrokkenen bij de uitvoering van de triage of het volgen van deze richtlijnen? 
 
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?   
 
 
  
 
 Vraag 3: De aanvragend arts meldt zorgmedewerker aan voor een test bij de GGD bij positieve triage. 

Zijn er bij uw brancheorganisatie knelpunten of belemmeringen gemeld bij het aanmelden van zorgverleners bij de GGD door de aanvragend arts (bedrijfsarts, arbodienst of anders), bv. over weigeren van test (en waarom), bereikbaarheid en beschikbaarheid van testmomenten, identificeren van de aanvrager? 
 
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?   
 
 
  
 
 Vraag 4a: De aanvragend arts ontvangt de testuitslag van het laboratorium en/of de GGD. De GGD en de aanvragend arts communiceren over positieve testuitslagen.
 
Waren er knelpunten of belemmeringen bij de terugkoppeling van de uitslag van het laboratorium naar de aanvragend arts
 
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?   
 
 
  
 
 Vraag 4b: Waren er knelpunten of belemmeringen bij de communicatie over de uitslag tussen de GGD en de aanvragend arts 
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?    
 
 
  
 
 Vraag 5a: De aanvragend arts communiceert de testuitslag met de zorgmedewerker. 

Zijn er bij uw branchevereniging knelpunten gemeld in de terugkoppeling van de uitslag van de aanvragend arts naar de zorgmedewerker? 
 
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders? 
  
 
 
 
  
 
 Vraag 5b: Zijn er bij uw branchevereniging knelpunten gemeld ten aanzien van de adviezen of acties van de aanvragend arts bij een positieve testuitslag?   
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?   
 
 
  
 
 Vraag 5c: Waren er knelpunten in de adviezen of acties van de GGD bij een positieve testuitslag?   
 
Nee
Ja
Niet van toepassing of onbekend
 
  
 
 Zo ja, welke knelpunten werden ervaren en bij welke organisatie?   
 
 
  
 
 Wat gaat er goed en kunt u aanbevelen voor toepassing elders?    
 
 
  
 
 Vraag 6: Zijn er andere drempels die belemmeren bij het ingaan van het testproces?   
 
 
  
 
 Heeft u andere vragen, opmerkingen of suggesties? Of kunt u overige best practices delen?    
 
 
  
 
 
  Verzenden